ClearOn | Mentell
865
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-865,bridge-core-2.0.3,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-19.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

ClearOn – Skapar mer värde i kassan

ClearOn är marknadsledande inom clearingtjänster för den svenska handeln. De hanterar bland annat merparten av kupongkampanjerna inom ICA, Coop, Axfood och övriga kedjor.

ClearOns Clearingnätverk som består av 7 000 butiker förmedlar årligen kuponger, presentkort, värdeavier och betalningar för drygt 3 miljarder kronor. ClearOn samarbetar med ledande företag såsom Bankgirot, Nordea, Swedbank, Sparbankerna och MoneyGram. Genom Kassagirot erbjuder och utvecklar de framtidens “bank” i butik via fler än 400 handlare i servicehandeln.

Vi på Mentell har hjälpt ClearOn att kommunicera sina olika produkter genom filmproduktion. Nedan ser ni tre av dessa filmer.

Mobila presentkort – Ett enkelt sätt att visa uppskattning

Mobila presentkort är en tjänst där du skickar en personlig hälsning direkt till en mobiltelefon vilket gör att din hälsning alltid når mottagaren snabbt och enkelt – närsomhelst och hursomhelst. Allt tack vare ClearOns tekniska lösningar.

Unimon – Växla pengar online

Med Unimon beställer du därför tryggt och enkelt din resevaluta online eller i din butik. Valutan levereras sedan med Postens rekommenderade brev (Rek) till ditt närmsta postombud, vilket brukar vara en butik i ditt närområde. Det är tryggt, enkelt och går snabbt att växla valuta med Unimon.

Digital kundvård i realtid

Med hjälp av ClearOns digitala kundvård kan du snabbt och enkelt kompensera kunden i realtid med en mobil kupong. Tack vare ClearOns samarbete med flera av Sveriges största mat- och servicebutiker kan mottagaren enkelt hämta ut sin kompensation i en närliggande butik.

Varje kupong innehåller en unik kod vilket gör det gör det möjligt att följa både leveransen och inlösen av kupongen i realtid – på så sätt kan användaren vara säker på att kunden både tagit emot och använt sin kompensation.